zaterdag 15 januari 2011

De eerste week in de knuffeldierenklas van juf Lien

Dag ouders

Deze week heeft uw kleur kennisgemaakt met mijn knuffeldier 'Elmer'.
Mijn Elmerknuffel wou maandag meegaan met mij naar de klas. Daar heeft hij veel andere knuffeldieren leren kennen. Wat is mijn Elmer blij met al die nieuwe vriendjes.

De peuters en kleuters van de klas hebben natuurlijk ook kennisgemaakt met alle knuffeldieren die in de klas aanwezig zijn.

Op maandag hebben we samen een knuffeltent ingericht in onze klas.
Op de foto's zie je Julie, Thomas en Senne die aan het genieten zijn in de knuffelhoek.

Dinsdag heb ik samen met uw kind gezongen in de klas:

'Dag knuffel Elmer dag-dag, dag-dag, dag-dag knuffel muis.
Dag knuffel varken dag-dag, dag-dag, dag-dag knuffel beer.'

Wat vonden de kleuters het fijn om te zingen:





Een versje mag natuurlijk ook niet ontbreken:

‘                                                    Een knuffeltje hier en een knuffeltje daar.
                                                               Op je wang en in je nek.
                                               Neen wacht nog eens even, ik ben nog niet klaar.
                                                                Ik vind je zo lief.
                                                           Op je neus ook een paar!


Na al dat zingen en vertellen is het tijd om te spelen.

Kijk maar eens naar tijger Arthur, tijger Niels, eend Julie en konijn Nobine




Maar de kleuters kunnen met zoveel meer spelen in onze klas:







En het puzzelen ontbrak ook niet:




Op vrijdag speelden we een Elmerspel:



Na al dat spelen werd het tijd om te knutselen. Op maandag, dinsdag en woensdag beschilderden de kinderen een knuffelbeer.
Op donderdag en vrijdag waren onze knuffeldieren heel moe. Daarom hebben wij een bedje gemaakt voor hen.








Zo, dit was een eerste fijne week in de knuffeldierenklas van juf Lien.

Wat er de volgende twee weken zal volgen is nog een verassing...

Tot volgende week!

Vriendelijke groeten

Juf Lien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten